khemosabi

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Vilken underbar vinter!!

Av khemosabi - 30 januari 2010 23:14

Å, vad det är härligt med all snö! Jag älskar denna vinter, och önskar att den varar fram till mars. Kanske jag får min önskan uppfylld, de sa nämligen på nyheterna att vi får behålla den hela februari - jippie, säger jag!!

Jag förstår mig inte på folk som klagar på kylan och snön, tänk bara om all denna snö hade kommit som regn, vilket den ju hade gjort om det vore plusgrader, DÅ hade vi haft anledning att klaga! Det enda jag kan hålla med om är att väglaget inte är så roligt, särskilt inte där vi bor, eftersom kommunen tydligen har bestämt sig för att spara pengar och låta bli att ploga.

Jag njuter i fulla drag av denna underbara vinter, och likadant gör mina hundar - jisses vad de rejsar i snön!!  

 
 
Ingen bild

Mai

31 januari 2010 01:19

För att inte tala om allt otyg vi slipper; fästingar, huggormar och getingar, som kan ställa till ett helvete för våra små älsklingar! =)

 
åsa

åsa

31 januari 2010 09:33

När det är vinter enligt almanackan, ja då vill jag också att det ska vara snö och (lite) kyla, men när det är mellan 25-30 minusgrader veckovis, ja då vete f-n....
Det har varit "Ingelsvinter" här väldigt länge och då vet ju du Pia vad jag menar..
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards