khemosabi

Alla inlägg den 10 december 2008

Av khemosabi - 10 december 2008 15:45

... är rätta ordet för det tillstånd som råder här hemma nu - oj, oj, oj vilken sprutt det är på dessa valpar!! Som Micke sa igår kväll: "Herregud, dom slutar ju aldrig att springa!" :-) En vild gissning är att mina grannar börjar tröttna, inte för att nån har klagat, men nog hörs det en del av valparna allt...


Valparna är nu avmaskade 3 ggr och valpkullsförsäkrade i Folksam, där jag har mina andra hundar försäkrade. Jag kan verkligen rekommendera mitt ombud Eva Grüner, som jag har haft i flera år - hon gör alltid sitt allra bästa för att underlätta för en och är dessutom urtrevlig att ha att göra med!


Imorgon är det dags att åka till veterinären för besiktning, vaccination och chipmärkning... har en svag aning om att det kommer att bli lite cirkus, det med;-) Sedan är det klart för de första två valparna att flytta på lördag, det blir Spin och Spirit som åker först. Sedan ska Sonic flytta på söndag och Sprint och Swing på måndag... och sedan blir det tomt, sånär som på lilla Speed då. Det känns både skönt och sorgligt på samma gång att valparna ska flytta, de är så otroligt goa och jag är "kär" i allihop!! Men jag får trösta mig med att jag har fått helt underbara valpköpare, där valparna kommer att få det kanonbra!!

Självklart ska det bli skönt att kunna ägna mig åt Speed också på ett helt annat sätt, och lära känna honom som individ. Fram till nu har han inte direkt tillhört "värstingarna" i kullen, men när de andra flyttar får han en helt annan position här hemma - så det blir nytt för honom också!

Jag kommer förstås att skriva "dagbok" om Speed och därmed kommer mina valpköpare att kunna följa oss i hans uppfostran och valpträning. Och jag hoppas på mycket kontakt oss valpägare emellan och många roliga träffar!!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards