khemosabi

Direktlänk till inlägg 6 december 2007

Dummysök

Av khemosabi - 6 december 2007 21:48

Idag var vi (Christer o jag) ut till Kjula med Unni, Iza och Boogie. Först gick vi en promenad och sedan lade Christer ut ett sök med 8 dummies. Jag skickade först Iza som fick hämta in 4 av dem, hon jobbade jättebra med kanonfina ingångar och riktiga superavlämningar... hopp upp i mattes famn med apporterna, snyggt, lilla gumman - synd bara att man inte filmade!! Matte var klok (för en gångs skull!) och slutade medan det gick riktigt bra;-) De resterade 4 fick Boogie hämta in, det gick banne mig i överljudsfart... hon är helt otrolig, den hunden:-) Min lilla arbetsmyra...


Sedan var det dags att lägga ut alla apporter utom en igen, och idag fick faktiskt Unni jobba lite också. Hon sökte kanonbra i världens tempo... men när hon väl hittade en apport så var hon inte så sugen på att komma in med den till husse. Istället fortsatte hon söka med dummyn i munnen och vid ett tillfälle bytte hon. Nu blir det nog till att bara lägga ut en apport åt henne ett tag framöver om hon överhuvudtaget ska få jobba, för då lönar det sig inte att fortsätta söka med apporten i munnen. Hon har en helt otrolig söklust, men det vore ju kul om apportlusten (dvs. viljan att komma in till föraren med apporten) vore lika stark. Där har husse en del att jobba med!

Unni fick ta in 3 dummies, sedan fick Boogie ta de sista 4 som var kvar. Vid det laget var det nästan mörkt, men vi klarade oss i alla fall ifrån regn:-) Igår var det däremot en riktig skitdag, det regnade nästan hela dan. Micke och hundarna tillbringade mesta tiden i soffan, dom:-)

Mysigt under täcket, tycker Boogie...

... och Gimmie tycker det är rätt okej i fotänden;-)

 
 
Åsa

Åsa

6 december 2007 22:20

Ja, ni är ju bara sååå energiska...
Men...Det ger ju resultat också..
Hur är det med mosters Micke då??
Har han fått nå´t nytt jobb?
Här har det också regnat i ett par dagar, fortfarande snö, men det är på upphällningen.
Ha dé!/ Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Pia

Pia

6 december 2007 23:00

Åja, såå förskräckligt energisk är ju inte jag, tur att jag har Christer som "sparkar mig i häcken" ibland;-)
Mosters "lilla" Micke mår bra, men har inte fått nåt jobb än, och det är ju inte så kul förstås...
Puss & Kram/Pia

http://www.geocities.com/jaktgolden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards